Cel mai mare producător român de material de construcții, şi-a dublat profitul

Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de material de construcții, şi-a dublat profitul în primul semestru.

Afacerile Grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcţii, au crescut în primul semestru cu 17%, la 486,64 milioane lei, în timp ce profitul net s-a dublat, la 29,54 milioane lei, potrivit rezultatelor raportate de grup.
În perioada similară din 2019, Grupul TeraPlast a înregistrat un profit net de 14,66 milioane lei, la afaceri de 416,33 milioane lei.
 
În acelaşi interval, EBITDA a crescut cu 49%, de la 35,3 milioane lei la 52,72 milioane lei.
”Performanţa primelor 6 luni ne-a depăşit aşteptările. A fost un semestru record pentru TeraPlast şi ne continuăm strategia de creştere. Rezultatele înregistrate în semestrul 1 din 2020 şi tranzacţia anunţată recent confirmă faptul că, cel puţin o parte a mediului de business funcţionează în această perioadă. Am reuşit să creăm valoare pentru acţionarii noştri prin tranzacţia cu Kingspan, pe care am făcut-o la un preţ care oferă un randament superior celui de pe BVB”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
 
TeraPlast, compania-mamă a grupului, şi-a dublat profitabilitatea în primul semestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. EBITDA a crescut de la 15,2 milioane de lei la 31,2 milioane de lei, marcând o marjă de profitabilitate de 15,7%. În aceeaşi perioadă, cifra de afaceri a crescut cu 17%, la 199,04 milioane de lei, ca urmare a continuării lucrărilor de infrastructură şi a deschiderii de noi şantiere.
 
Cifra de afaceri a Wetterbest, unul dintre liderii pieţei de ţiglă metalică din România, a crescut cu 11%, de la peste 105 milioane lei, la peste 116 milioane lei. În luna martie a acestui an, compania a inaugurat noua fabrică din Băicoi, în urma unei investiţii de 44,5 milioane de lei. Noua fabrică a crescut capacitatea anuală de producţie la peste 10 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică.
 
Tendinţa ascendentă susţinută pe segmentul industrial se reflectă în performanţele TeraSteel România şi Serbia, care au înregistrat creşteri de două cifre în primul semestru din 2020. Cifra de afaceri a TeraSteel a crescut cu 19%, de la 130,77 milioane de lei în primul semestru din 2019, la 155,8 milioane de lei în aceeaşi perioadă din 2020. EBITDA TeraSteel a ajuns la 16,2 milioane de lei, cu 24% mai mult decât în primul semestru din 2019.
 
De asemenea, EDITDA TeraGlass a scăzut în prima parte a anului cu 76%, la 266.000 lei, iar afacerile au urcat cu 22%, la 15,46 milioane lei.
 
”TeraGlass performează deocamdată sub aşteptări din punct de vedere al profitabilităţii, deşi a înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor dintre companiile grupului. În perioada următoare, dezvoltarea acestui business reprezintă o prioritate”, precizează grupul.
 
În 24 iulie, TeraPlast SA a încheiat un acord cu Kingspan Group pentru vânzarea diviziei Steel. Tranzacţia vizează întreaga participaţie a TeraPlast SA în Wetterbest şi TeraSteel România şi Serbia. Valoarea diviziei este estimată la 410 milioane de lei, sumă ce se va ajusta cu datoriile financiare ale diviziei la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor subsidiarelor, în baza unei formule agreate.
 
Transferul efectiv va fi realizat într-o perioadă de 3 – 6 luni, după îndeplinirea condiţiilor suspensive.
 
Cu o tradiţie de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcţii. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Recycling si TeraPlast Ungaria. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din grup – TeraPlast SA - este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.
Sursa: InCont.ro