Call Center: 0727.737.220
Stiri & Media
Home » Stiri imobiliare » Cumparatorul anului 2015
Why-is-housing-for-poor-still-a-far-cry-1426230758-banner-1

Cumparatorul anului 2015

Vrei sa iti vinzi locuinta? Desigur, trebuie sa te interesezi inainte despre comportamentul cumparatorilor anului curent. Clientii mici s-au intors pe piata si sunt hotarati sa cumpere, insa au revenit cu alte pretentii si cerinte diferite fata de anii anteriori. In prezent, acestia stiu pe ce vor sa isi dea economiile de-o viata, cum le vor imparti si sunt tot mai orientati catre valoare.

Piata imobiliara din Romania s-a schimbat enorm de la inceputul anilor ’90 – de la o piata in care notiunea de proprietate privata era rar intalnita, sub 15% din total, am ajuns in mod rapid la o piata imobiliara in care proprietatea privata este des intalnita si majoritara. Cu toate ca aceste schimbari se produc lent, specialistii argumenteaza faptul ca evolutia este absolut normala.

Cu toate ca nu a ajuns la nivelul de dezvoltare a altor piete imobiliare, de dimenisiuni similare, sectorul imobiliar romanesc a recuperat rapid in ultimul deceniu. Aici facem referire la instrumentele pe care le au la dispozitie jucatorii imobiliari, la numarul specialistilor existenti, la conditiile de tranzactionare, precum si la modalitatea de negociere. Un lucru esential este comportamentului clientului nostru, al clientului roman, care a trecut prin diverse schimbari de-a lungul timpului.

Dupa o perioada in care numarul tranzactiilor a fost mic, preturile au coborat chiar si cu 50%! Clientii cu un buget mediu spre mare au revenit pe piata, la fel si cei cu optiuni de finantare. Bineinteles, nu in aceleasi conditii ca in anii anteriori.

In decursul anilor, clientii nostri romani au invatat ca nu trebuie sa accepte orice pret. Piata imobiliara este in continuare slabita, iar clientii stiu ca banii pe care ii au le ofera, in acelasi timp, si puterea de a negocia. Totodata, acestia au devenit mai nisati, in sensul ca stiu de la bun inceput ce fel de locuinta isi doresc si se concentreaza pe mai putine zone. In anii anteriori, majoritatea cumparatorilor ajungeau sa isi mareasca bugetul pentru a achizitiona o locuinta moderna, mai mare si intr-o zona mai buna. In prezent, clientii stiu in mod clar ce suprafata isi doresc, din ce an, in ce zona si asa mai departe.

Clientul acestui an nu este grabit deloc. In anii trecuti, atunci cand banii erau la dispozitia oricui si ofertele imobiliare dispareau rapid, iar clientii erau foarte nehotarati. Desigur, isi doreau o locuinta nerenovata, insa erau dispusi sa cumpere si una cu imbunatatiri, porneau la drum cu un buget si il extindeau „din mers”.

Acum, lucrurile s-au schimbat radical. Clientii vin cu temele gata facute, stiu exact ce cauta si unde cauta si, bineinteles, nu se abat de la drum. Bugetul este lipsit de flexibilitate, dar si pentru ca au devenit mai experimentati atunci cand vine vorba despre acest proces, studiaza mai mult pana sa ia o decizie.