Call Center: 0727.737.220
Stiri & Media
Home » Media » Capitala – fortata sa devina un oras verde
pistee

Capitala – fortata sa devina un oras verde

Poate nu va gandeati, insa Bucurestiul este neglijat atat de locuitori, cat si de autoritati. In urmatorii 20 de ani, lucrurile ar trebui sa se schimbe radical. Conform expertilor in domeniul mobilitatii urbane, toate tarile civilizate au trecut prin etapa prin care trecem noi in momentul de fata, cand masinile domina orasul, spatiile verzi se imputineaza in mod drastic, iar poluarea este la ordinea zilei. Atat locuitorii orasului, cat si autoritatile, sunt tot mai receptive in ceea ce priveste ideea unui oras verde. Pana la implementarea schimbarilor este doar un pas. Un pas pe care, din pacate, inca nu ne grabim sa-l facem.

In prezent, pietonii din Capitala sunt o minoritate neglijata de toata lumea. Soferii ocupa benzile pentru autobuz, chiar daca pentru ei se construiesc tot mai multe pasaje si strazi noi. Totodata, Primaria Bucuresti nu doar ca nu ia nicio masura pentru a transforma capitala intr-un oras verde, ba chiar descurajeaza acest demers!

Regandirea bulevardelor pentru a face loc bicicletelor si pietonilor

Dupa cum bine stim, in Europa, Capitala detine un loc de top, mai ales daca ne referim la bulevardele generoase. Lucrul acesta ar trebui sa ne permita cu foarte mare usurinta adoptarea unor proiecte care sa imparta strazile in zone auto, dar si in zone pentru biciclete si pietoni.

Romania – obligata sa proceseze mai repede la capitolul „mobilitate urbana”

Ca membru al Uniunii Europene, din fericire, Romania este obligata sa se supuna unui set de norme care vor grabi acest proces. Prin urmare, Primaria Capitalei a instituit un grup de mobilitate, compus dintr-o plaja larga de persoane, reprezentanti ai unor asociatii, ai Universitatii de Arhitectura, chiar si ai RATB.

Un alt lucru care a condus la aceasta situatie este lipsa educatiei civice. Nimeni nu intelege mobilitatea urbana deoarece nimeni, in afara domeniului, nu o explica. Aceasta este inteleasa simplist, drept deplasarea dintr-un punct in celalalt. Dimpotriva – aceasta inseamna, de fapt, gestionarea parcarilor, procentul dat pietonalelor, pistelor de biciclete, strazilor pentru masini sau doar pentru pietoni.